وبلاگ میزیتو رازهای موفقیت کسب و کار خانگی | چگونه کسب‌وکاری سودآور داشته باشیم
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

رازهای موفقیت کسب و کار خانگی | چگونه کسب‌وکاری سودآور داشته باشیم

منتشر شده در ۲ ماه پیش

زمان خوانش دقیقه

انتشار ۲ ماه پیش

خوانش دقیقه

کسب و کارهای خانگی می‌توانند بسیار سودآور باشند
مشاغل خانگی شامل طیف وسیعی از کسب‌وکارها از کارهای اینترنتی تا کارهای هنری و فرآوری مواد غذایی می‌شوند. مزیت این کسب‌وکارها در این است که شما می‌توانید با سرمایه کم و در محیط منزل آن‌ها را راه‌اندازی کنید. اما برای موفقیت در این کسب‌وکارها باید به نکات مختلفی توجه کرد. در این مطلب رازهای موفقیت کسب و کار خانگی را با شما در میان می‌گذاریم.
 


بهترین کسب و کار خانگی را انتخاب کنید
اولین راز موفقیت کسب و کار خانگی انتخاب نوع کسب‌وکار است. در این مرحله شما باید متناسب با مهارت‌ها، علائق و بودجه خود یک حرفه مناسب را انتخاب کنید. از سوی دیگر محصولات تولید شده باید تقاضای بالایی در بازار داشته باشند و علاوه‌براین بدانید که چطور آن‌ها را بازاریابی کنید. در ضمن اگر مهارت کافی در یک حرفه ندارید می‌توانید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید.
در ادامه با برخی از مشاغل خانگی پرطرفدار آشنا می‌شویم:

  • چاپ سیلک
  • طراحی و سئو سایت
  • خدمات ترجمه
  • پرورش گیاهان دارویی
  • پرورش قارچ
  • تهیه و بسته‌بندی سبزیجات تازه
  • تهیه آبلیموی طبیع
  • ویراستاری ادبی یا علم
  • پرورش مرغ و بلدرچین
  • وبلاگ‌نویسی و تولید محتوا
  • تهیه کیک‌، شیرینی‌ و دسرهای خانگی
  • ارائه کنفرانس‌های انگیزشی و الهام‌بخش

 

مکان مناسبی را برای کار انتخاب کنید
یکی از رازهای موفقیت در کسب و کار خانگی انتخاب مکان مناسب است. مکان مورد نظر باید با فرآیندهای کاری شما هماهنگی داشته باشد. برای مثال اگر در کار شما از چسب‌ها و رنگ‌هایی با بوی تند استفاده می‌شود ممکن است نتوانید این کار را در فضای داخلی منزل انجام دهید. اگر یک زیرزمین با فضای کافی داشته باشید یا پشت بامی با سایبان و فضای ذخیره‌سازی دارید، می‌توانید از این فضاها برای این موارد و یا برخی از کارهای همراه با سروصدا استفاده کنید.
 
در مقابل اگر می‌توانید کار را در فضاهای داخلی منزل مانند اتاق خواب انجام دهید باید فضا را بهینه‌سازی کنید. برای مثال ممکن است به کمدهایی برای قرار دادن ابزار و نتایج کار نیاز داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید کارهای اینترنتی مانند طراحی سایت و تولید محتوا انجام دهید باید فضایی با آرامش و ابزارهای مورد نیاز خود را فراهم کنید.


تهیه چک لیست کارها؛ یکی از رازهای موفقیت کسب و کار خانگی
کارهای خانگی هر کدام دارای فرآیندهایی با مراحل و وظائف مختلف هستند. بنابراین از ابزارهای چک لیست کار مانند نرم‌افزارهای موبایل و رایانه می‌توانید برای این منظور استفاده کنید. در غیر این‌صورت احتمال فراموش شدن کارها وجود دارند. برای تهیه این چک لیست باید کارهای روزانه خود را تعیین و یادداشت کنید.

همچنین این کارها را باید بر اساس اهمیت، اولویت‌بندی کنید. برخی از نرم‌افزارها دارای امکان ایجاد هشدارهای زمان‌بندی هستند تا بتوانید مهلت‌های زمانی را مشخص کنید. مثلا اگر قرار است مجموعه‌ای از محصولات را در تاریخ معینی به یک مشتری برسانید، این هشدارها باعث می‌شوند تا این کار را فراموش نکنید.

کار و زندگی شخصی را جدا کنید
تعادل بین کار و زندگی شخصی در مورد مشاغل خانگی کاری دشوار و در عین حال ضروری است. برای مثال شما باید ساعات کاری مشخصی داشته باشید تا بعد از ساعت پایان کار، تمامی ابزارها و وسائل به‌طور منظم جمع‌آوری شوند و محیط خانه، نظم خود را حفظ کند. از سوی دیگر باید زمان کافی برای ارتباطات خانوادگی را ایجاد کنید. همچنین تفریح به‌همراه خانواده و تفریحات فردی را فراموش نکنید.

 

 

برون‌سپاری؛ یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت کسب و کار خانگی
در ابتدای راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی ممکن است بخواهید همه کارها را خودتان انجام دهید؛ اما با اندکی توسعه، دیگر این امکان برای شما وجود نخواهد داشت. در این موارد، بهترین شیوه، برون‌سپاری بعضی از کارها است. برای مثال ممکن است بخواهید کار بسته‌بندی را به افرادی دیگر بسپارید. همچنین اگر پیش از این کارهای بازاریابی را خودتان انجام می‌دادید می‌توانید از کمک فردی دیگر یا از خدمات مجموعه‌های فعال در این زمینه استفاده کنید.
 
میزیتو برای موفقیت کسب و کارهای خانگی
اگر یک فریلنسر هستید و یا یک کسب و کار تولیدی یا خدماتی خانگی را ارائه می‌کنید، میزیتو امکانات بسیار زیادی دارد که به شما در مدیریت بهتر این کسب‌وکارها کمک می‌کند. یکی از مهم‌ترین ابزارهای میزیتو در این زمینه، ابزار گانت چارت است. برای مثال اگر از چند نیروی انسانی برای کار خود استفاده می‌کنید می‌توانید وظائف مختلف را با اولویت‌بندی و حتی وابستگی کارها روی نمودار گانت نمایش دهید.

کار با این نمودار نیز بسیار آسان است و برای آشنایی مراحل کار با آن کافی است به بخش فعال‌سازی گانت چارت در راهنمای میزیتو (در بخش پروژه) مراجعه کنید.
از سوی دیگر با میزیتو می‌توانید برای هر مشتری یک پرونده ایجاد کنید تا بتوانید در مدیریت مشتریان کسب‌وکار خود نیز موفق عمل کنید. این بخش شامل امکاناتی برای ایجاد پرونده، ثبت اطلاعات مشتری، ایجاد فیلترها، ثبت اسناد مالی و... است.
برای شما گفتیم که یکی از رازهای موفقیت کسب و کار خانگی ایجاد چک لیست کارها است. میزیتو دارای یک بخش مجزا برای چک لیست و یادداشت‌های شخصی است. در این بخش می‌توانید یک چک لیست از کارها، نکات مهم و مهلت‌ها ایجاد کنید. امکان ویرایش یادداشت‌ها، فیلترگذاری برای جستجو و حذف و آرشیو یادداشت‌ها نیز در این بخش وجود دارد.
 
با میزیتو در مدیریت کسب و کار خانگی موفق ظاهر شوید
میزیتو یک پلتفرم جامع برای مدیریت کسب‌وکارهای گوناگون است. یکی از مزایای مهم میزیتو نیز قابلیت استفاده از آن برای کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط از جمله انواع کسب‌وکارهای خانگی و شخصی می‌باشد. هزینه مقرون‌به‌صرفه این ابزار در پلن‌های اشتراک آن نیز باعث شده است تا صاحبان کسب‌وکارهای خانگی بتوانند از آن برای مدیریت کارها، ایجاد چک لیست، مدیریت مشتریان و... استفاده کنند.

سوالات متداول
قدردانی از خود چه تاثیری در موفقیت کسب‌‍وکار خانگی دارد؟
اگر یک مدیر بالادست در کسب‌وکار خانگی ندارید و خودتان مدیر خودتان هستید بهتر است قدردانی از خود را جدی بگیرید. با هر موفقیت کوچکی می‌توانید این موضوع را برای خود یا به همراه اعضای خانواده یا دوستان جشن بگیرید. این مساله اعتماد به نفس شما برای دستیابی به موفقیت‌های بعدی را نیز افزایش می‌دهد.


چگونه بهترین کسب‌وکار خانگی را انتخاب کنیم؟
اولین راهکار این است که در فضای وب فهرستی از کارهای خانگی مختلف را مشاهده کنید. در ادامه می‌توانید مطابق با علاقه و مهارت‌های خود، برخی از این کسب‌وکارها را جدا کنید. سپس به مواردی مانند بودجه مورد نیاز، فضای کار مورد نیاز و ابزارها و تجهیزات مورد نیاز دقت کنید.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!